1 min

Salesforce neemt het op GPT4-gebaseerde low-code-platform Airkit.ai over. De CRM- en cloudgigant wil de oplossing integreren in zijn Service Cloud-functionaliteit.

Salesforce krijgt met de overname, waarover geen financiële details bekend zijn, een platform in handen waarmee bedrijven flexibele, omni-channel klantencontactapplicaties en op AI-gebaseerde customer service agents kunnen bouwen. De overname moet in januari 2024 definitief zijn.

Switch naar GPT4-gebaseerd platform

Airkit was oorspronkelijk een (low-code) self-service klantencontactplatform. Bedrijven konden er datasilo’s met elkaar integreren en nieuwe gebruikers helpen onboarden.

Onlangs heeft het bedrijf zichzelf opnieuw uitgevonden en introduceerde het een direct toepasbare oplossing met een op GPT-4-gebaseerd platform. Dit platform stelt bedrijven in staat speciale chatbots te bouwen die de klantendienst ondersteunen en vragen van klanten afhandelen. Het gaat daarbij om eenvoudige vragen over de status van bestellingen, refunds en productinformatie.

Een mobiele app met een paars licht erop.

Integratie in Service Cloud

Salesforce is van plan de technologie van Airkit.ai te integreren in zijn Service Cloud-platform. Bedrijven halen voornamelijk voordeel uit de mogelijkheid nieuwe vormen va klantencontact toe te passen.

Ook moet de integratie service-, verkoop-, marketing- en commerciële teams de mogelijkheid geven om met behulp van AI betere klantencontacten op te bouwen.

Salesforce al investeerder

Airkit.ai is voor Salesforce geen onbekende. Eerder werd de start-up RelateIQ al verkocht aan de CRM- en cloudgigant en dat is nu onderdeel van Sales Cloud Einstein. Verder investeerde Salesforce via zijn investeringsmaatschappij Salesforce Ventures in Airkit.ai. Ook is Airkit aanwezig in de Salesforce AppExchange-marktplaats.