ServiceNow en SoftwareOne gaan nog nauwer samenwerken

ServiceNow en SoftwareOne gaan nog nauwer samenwerken

ServiceNow en SoftwareOne gaan nauwer met elkaar samenwerken om klanten te helpen de Return on Investment (ROI) van hun clouduitgaven te maximaliseren. Op deze manier kunnen zij nog meer investeren in innovatie en optimalisatie van hun IT-activiteiten, zo is de bedoeling.

Beide bedrijven gaan naar eigen zeggen een meerjarig samenwerkingsverband aan om hun producten beter op elkaar af te stemmen en zo hun klanten beter te kunnen helpen. Zo willen zij hun klanten in staat stellen sneller en beter op IT-gebied te innoveren, de operationele efficiëntie te verbeteren en nieuwe kansen voor verdere groei te ontsluiten.

Middelen voor ROI-verbetering

Dit onder meer door het verkrijgen van meer inzicht in hun IT-landschap en -middelen, het beheersen van de groeiende kosten van software en – tegenwoordig heel belangrijk – het leggen van een solide (data)fundament voor het ondersteunen van AI-initiatieven, maar ook voor security en andere terreinen.

Hierdoor kunnen klanten hun ROI verbeteren en een intuïtieve gebruikerservaring bewerkstelligen, waardoor eigen medewerkers taken efficiënter uitvoeren en zo de klanttevredenheid bevorderen.

Oplossingen niet bekend

De verdere samenwerking moet een gezamenlijk aanbod opleveren dat de workflow-automatisering van ServiceNow en de software- en cloudexpertise van SoftwareOne combineert. Welke gezamenlijke oplossingen en toepassingen uit deze nu uitgebreidere samenwerking voortkomen, is nog niet bekend.

Lees ook: ServiceNow legt basis voor agentic AI met business transformatie platform