min

Tags in dit artikel

,

Volgens een onderzoek van Chadwick Martin Bailey en iModerate Research Technologies is e-mail voor de internetgebruiker nog steeds het belangrijkste kanaal om content te delen.

Uit het rapport blijkt dat minstens 49 procent van de internetgebruikers weleens online content deelt. De helft gaat naar Facebook om content te delen, maar 86 procent gaat voor het gebruik van e-mail.

Daarnaast vermeldden de onderzoekers dat de keuze van een bepaald kanaal vooral bepaald wordt door de leeftijd van de internetter. De resultaten van het onderzoek vertellen dat bij vijfentwintig-plussers het gebruik van e-mail het grootst is, bij de vijfenzestig-plussers is dit 97 procent. Maar onder jonge internet-gebruikers blijkt 76 procent gebruik te maken van het sociale netwerk Facebook. Internetters boven de vijfenzestig maken 24 procent gebruik van een sociaal netwerk als Facebook.

80 procent van de gedeelde content bestaat uit nieuws, foto’s en video’s van familie en vrienden. Het valt de onderzoekers wel op dat 72 procent van de verzenders vaker de content verspreiden omdat ze het zelf ontspannend of interessant vinden.