1 min

Tags in dit artikel

, ,

Vandaag vindt de lancering plaats van LivingSocial, de op dit moment grootste concurrent van Groupon. De aanbieder zal in het begin alleen met koopjes komen die geldig zijn in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. Op korte termijn zullen meerdere steden aan het netwerk worden toegevoegd.

Met de lancering van LivingSocial krijgt Groupon, de onlinekortingsdienst waar consumenten hoge kortingen kunnen krijgen op producten en diensten, er een belangrijke concurrent bij. Net als bij Groupon kunnen consumenten bij LivingSocial coupons kopen waarbij het voordeel voor de consument minimaal 50% is.

Michael Hagens, de general manager van LivingSocial in Nederland, is erg blij dat het bedrijf in Nederland van start gaat. "We zijn vooral enthousiast om samen te werken met lokale bedrijven en hen een ongekend bereik aan te bieden en nieuwe klanten te leveren”, aldus Hagens.

Eind vorig jaar probeerde Google, na de mislukte overnamegesprekken met Groupon, LivingSocial over te nemen. Ook de overname van LivingSocial ging uiteindelijk niet door, in plaats daarvan lanceerde Google vorige week haar eigen online kortingsdienst Google Offers. Voorlopig hoeven LivingSocial en Groupon zich geen zorgen te maken over Google Offers, omdat deze aanbieder momenteel alleen in enkele steden in de Verenigde Staten actief is.

Om gebruik te kunnen maken van de kortingen, dien je je aan te melden bij de Amerikaanse site LivingSocial.com.