Twitter heeft een verkoopafdeling opgezet van 100 medewerkers die de advertenties op Twitter gaan verkopen. Momenteel nemen 20 adverteerders deel aan het adverteerdersprogramma van Twitter. In de toekomst zullen dit er een stuk meer zijn waarmee 400 miljoen dollar aan advertenties verdiend kan worden, aldus commercieel directeur Adam Bain.

In het aankomend jaar kan je meer advertenties verwachten in je zoekresultaten en op je timeline van Twitter. Twitter is namelijk bezig met het aantrekken van midden-en kleinbedrijven die willen adverteren op Twitter. Hiervoor hebben ze een adverteerprogramma opgezet waarmee gebruikers zelf advertenties kunnen plaatsen. Op dit moment zijn er nog maar 20 ondernemingen die hiervan gebruik maken. Twitter is lang opzoek geweest naar inkomsten en experimenteert al enige tijd met verschillende advertentievormen. Zo is er Promoted Tweets waarmee merken tegen betaling hun tweet bovenaan de zoekresultaten kunnen tonen. Promoted Trends geeft adverteerders de mogelijkheid hun merk te tonen wanneer er op een bepaald topic wordt gezocht. Voor adverteerders is het bereik van Twitter groot. 50 miljoen twitteraars gebruiken Twitter dagelijks. Volgens Twitter is de respons op reclame hoog.