2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Google heeft een eigen interactief magazine gelanceerd genaamd Currents en heeft daarbij goed afgekeken bij de iOS-applicatie Flipboard. Met Currents lanceert Google een eigen variant van de populaire iOS-applicatie.

Google heeft de applicatie inmiddels gelanceerd op Android en iOS en maakt op basis van interesses van je vrienden op sociale netwerken als Facebook en Twitter een selectie van nieuws. Dit nieuws wordt vervolgens aan jou getoond als eindgebruiker. Google Currents maakt hiervoor gebruik van haar eigen zoektechnologie welke bijvoorbeeld ook toegepast wordt in Google Trending Editions.

Op basis van het verzamelde nieuws krijg je dus als eindgebruiker allerlei nieuws te zien van verschillende bronnen. Dit is dus precies hetzelfde als de applicatie Flipboard ook doet. Echter is Flipboard alleen beschikbaar op iOS en is de komst van Google Currents dus goed nieuws voor enthousiastelingen die te spreken zijn over Flipboard maar niet over iOS-device beschikken.

Net als Flipboard zal Google haar inkomsten genereren via partnerovereenkomsten. Voor Google Currents sloot het bedrijf naar eigen zeggen ruim 150 van deze overeenkomsten af. Bedrijven als AllThingD, Forbes, PC World, Zagat en Al Jazeera zouden slechts een kleine greep zijn uit de bedrijven die samen met Google in dit avontuur zijn gestapt.

Vooralsnog is de applicatie alleen pas beschikbaar in de Verenigde Staten. Hieronder vind je een video waarin kort wordt uitgelegd wat de applicatie inhoud:

Google heeft in het verleden getracht om Flipboard over te nemen maar kon niet tot overeenstemming komen met de eigenaren van Flipboard, waarna Google besloot dan maar zelf een concurrerende app te ontwikkelen.