Op de hoofdkantoren van McDonalds zullen veel werknemers zich momenteel ongetwijfeld een paar keer achter de oren krabben. Een campagne op Twitter pakte namelijk totaal verkeerd uit voor de fastfoodketen.

Om zoveel mogelijk positief nieuws over de keten op social media te krijgen, lanceerde McDonalds vorige week een tweetal hashtags: #meetthefarmers en #McDStories. Waar de eerste hashtag bedoeld is voor leveranciers aan McDonalds, was de tweede bedoeld voor de consument. Bij #meetthefarmers valt vooral positief nieuws te lezen van leveranciers over gezonde ingrediënten en vergelijkbaar nieuws. McDonalds betaalde Twitter om ervoor te zorgen dat deze tweets het publiek niet ontgingen.

Welke wending de andere hashtag nam zal McDonalds echter graag zo snel mogelijk willen vergeten. Hoewel het de bedoeling was om positief nieuws te verspreiden over McDondalds, gebeurde juist het tegenovergestelde. Twitteraars maakten massaal van de gelegenheid gebruik om in 140 tekens te vertellen wat voor verschrikkelijke dingen zij allemaal mee hebben gemaakt met de bereiding en kwaliteit van het voedsel van de fastfoodketen.

Na twee uur kwam McDonalds tot de conclusie dat het slimmer was om de hashtag niet meer te gebruiken en de situatie maar snel te vergeten. In een verklaring laat McDonalds weten dat zij zullen leren van hun fouten.