Twitter en NBC zijn een samenwerking aangegaan voor de aankomende Olympische Spelen. Beide bedrijven zullen elkaar promoten waarbij Twitter een speciale hub voor de Olympische Spelen host.
Twitter zal namelijk alle tweets van atleten, hun families, fans en NBC presentatoren gaan verzamelen. Om dit mogelijk te maken heeft Twitter een team samengesteld dat 20 uur per dag bezig zal zijn met het onderscheppen van deze Tweets. De tweets zullen vervolgens op een pagina getoond worden met de naam "Twitter’s Olympics Hub". Het zal de eerste keer zijn dat Twitter zijn naam officieel koppelt aan een groot live evenement.
Twitter gaat ook samenwerken met NBC, een groot Amerikaans televisiestation en nieuwsdienst. Zij zullen Twitter promoten in hun uitzendingen met verwijzingen, links en andere promoties. Met de samenwerking hoopt Twitter een groter, serieuzer en volwassener publiek aan te spreken. Twitter zal op zijn beurt verwijzen naar nieuwsuitzendingen en artikelen van NBC. Voor Twitter is meewerken aan een grootschalig wereldwijd evenement als de Olympische Spelen mogelijk ook een extra bron van inkomsten.
Volgens de NBC zijn er geen financiële consequenties aan de samenwerking tussen de twee partijen verbonden. NBC zal geen vergoeding ontvangen voor de winst die Twitter maakt via de extra advertenties die het heeft verkocht rond de Olympische spelen. Het is nog onbekend hoeveel Twitter gaat verdienen met deze advertenties maar het bedrijf heeft zich goed voorbereid. Bedrijven zouden dan ook bereidt zijn veel geld neer te leggen voor de advertenties tijdens bepaalde Olympische evenementen waarvan verwacht wordt dat het de activiteit op Twitter flink verhoogd.
Twitter zou de afgelopen maanden verschillende sessies met Olympische sporters hebben gehouden om ze ervan te overtuigen Twitter te gebruiken tijdens de Olympische Spelen.