Microsoft is van plan om Outlook.com actief te gaan promoten. De softwaregigant wil graag dat Hotmail-gebruikers daarop overstappen.

Om dat te bewerkstelligen zal Microsoft gebruikers een e-mail sturen en hun attenderen op de opvolger van Hotmail. Daarnaast zullen advertenties worden weergegeven voor Outlook.com.

Het lijkt vreemd dat Microsoft nu pas begint met het promoten van Outlook.com, terwijl deze al enige tijd geleden is gelanceerd. Dit was echter het plan, zo vertelt David Law, productmanager van Outlook.com. Microsoft wilde eerst zeker weten dat de dienst goed werkte voordat het Hotmail-gebruikers ging overhalen om over te stappen.

Microsoft verplicht gebruikers nog niet over te stappen, maar dat is iets wat er waarschijnlijk wel aan zit te komen op de lange termijn. Ook is het zo dat in 2013 de campagne voor Outlook zal intensiveren.

Law wilde overigens niet reageren op de vraag of er IMAP-ondersteuning voor Outlook komt. Hij erkende wel dat het iets is wat gebruikers graag in Microsofts e-maildienst zouden terugzien. Ook voor ondersteuning voor OS X liet hij weten dat, hoewel hier aan gewerkt wordt, hij nog geen datum kan noemen wanneer de Outlook-app zal worden uitgebracht.

Microsoft hernoemde Hotmail in de zomer naar Outlook in de hoop beter te kunnen concurreren met Gmail. Tot nog toe zijn 10 miljoen gebruikers vrijwillig overgestapt op Outlook.com.