1 min

Tags in dit artikel

, ,

Facebook heeft het testen van het langverwachte advertentienetwerk, dat er hoe dan ook aan zit te komen, op een lager pitje gezet. Het advertentienetwerk is bedoeld om advertenties te tonen in Facebook-apps van derden.

Woordvoerder Brandon McCormick verklaarde het volgende: "We onderbreken het testen van mobiele advertenties op Facebook. Hoewel de resultaten alsmede de feedback van partners positief waren, ligt onze focus bij het schalen van advertenties in mobiele nieuwsfeeds. We hebben veel geleerd van de testfase en zullen dit in de toekomst alsnog gaan gebruiken."

Het is meer dan logisch dat Facebook niet wil onderdoen voor het advertentie-netwerk AdSense van Google. De reden voor Facebook om even te reflecteren op de ervaringen die het heeft opgedaan van de testfase, laten zich dan ook raden. Facebook wil simpelweg niet het risico lopen een minder goed functionerend advertentienetwerk te lanceren dan wat Google momenteel aanbiedt. Aangenomen kan worden dat het project ergens in het eerste kwartaal van 2013 weer opgepakt wordt.