Twitter gebruikt de DMARC e-mail authentificatiemethode in een poging het aantal frauduleuze mails die gebruikers ontvangen terug te dringen. Derde partijen doen zich voor als Twitter om inloggegevens van gebruikers te ontfutselen.

Het DMARC-systeem werkt door na te gaan of de geclaimde identiteit van de mail overeenkomt met de achterliggende informatie die het bericht meestuurt. DMARC is niet veel nieuws, aangezien AOL, Gmail, Microsoft en Yahoo! Mail de techniek al toepassen.

Eerder deze week braken hackers in op accounts van grote merken zoals Jeep en Burger King, gevolgd door een marketingstunt waar MTV simuleerde dat het eveneens gehackt was.

Twitter heeft het DMARC-systeem eerder deze maand in werking gesteld. De microblogdienst publiceert de maatregel waarschijnlijk nu pas om media-aandacht te trekken, na de beveiligingsproblemen waar de site de afgelopen dagen tegen aanliep.

Een aantal weken geleden zei het bedrijf al te denken aan een twee-staps beveiliging om de beveiligingsproblemen aan te pakken.