Advertentiebureau’s zijn constant bezig om nieuwe manieren van adverteren te verzinnen. M&C Saatchi heeft een manier gevonden om banners op mobiele sites aan te passen aan de telefoon waarmee de gebruiker de site bekijkt. Hierdoor is het mogelijk om de aangeprezen smartphone te vergelijken met de gebruikte smartphone.
M&C Saatchi, een advertentiebureau uit Zweden dat werkt voor LG, heeft een manier gevonden om ervoor te zorgen dat de advertentie die gebruikers op een site te zien krijgt aangepast wordt op basis van het toestel waarmee de site wordt bezocht. Deze manier van adverteren wordt dan ook gebruikt bij de advertenties voor de nieuwe LG G2 (review).
Wanneer je met een mobiele telefoon naar zo’n site gaat weet de banner te achterhalen wat voor smartphone gebruikt wordt. Vervolgens wordt de LG G2 vergeleken met het toestel dat je gebruikt. Bij de HTC One (review) wordt gevraagd of je ook zo moe wordt van het opladen van je telefoon. Vervolgens komt in beeld te staan dat de LG G2 een 30% langere accuduur heeft.
Gebruik je een iPhone, dan komt er een kleine tekst in beeld die vraagt of het moeilijk is om de tekst goed te lezen. Hierna wordt er aangegeven dat je op de LG G2 een groter scherm van 5,2 inch hebt, dat een Full HD-resolutie kan weergeven.
Ook voor mensen met een Samsung Galaxy-telefoon komt er een aparte advertentie. Hierin wordt gevraagd of je er ook zo moe van wordt om te moeten wachten op je Samsung Galaxy-toestel. Vervolgens wordt er reclame gemaakt voor de 20% snellere processor van de LG G2.