Salesforce breidt Customer 360 uit met Digital 360

Abonneer je gratis op Techzine!

Salesforce heeft Digital 360 geïntroduceerd, een initiatief om nieuwe componenten en innovaties te integreren in het Salesforce Customer 360-platform.

Volgens Salesforce helpt de oplossing de klantbetrokkenheid te verbeteren en te groeien in het huidige digitale tijdperk waarin overal gewerkt wordt. Digital 360 biedt ‘expert services’, een breed partnerecosysteem en nieuwe leermiddelen op Trailhead.

Nieuwe productinnovaties voor Digital 360 zijn onder andere Customer 360 Audiences. Dit is een customer data-platform waarmee marketeers alle klantendata kunnen verenigen, segmenteren en activeren. Het platform omvat ook Commerce Cloud Payments, een out-of-the-box betaaloplossing aangedreven door Stripe.

Tip: Kennis en adoptie in het bedrijf uitbreiden tijdens Salesforce Live: Benelux

Drie belangrijke onderdelen

Digital 360 geeft klanten een schaalbare, data-gedreven oplossing voor het personaliseren van klantervaringen in een volledig digitale wereld.

  • Salesforce Marketing Cloud stelt marketeers in staat om op elk touchpoint zinvolle klantrelaties op te bouwen. Het omvat het nieuwe Customer 360 Audiences, het klantgegevensplatform van Salesforce.
  • Salesforce Commerce Cloud stelt bedrijven in staat om een naadloze commerce-ervaring te creëren voor kopers via alle digitale kanalen – mobiel, sociaal, web en winkel.
  • Salesforce Experience Cloud helpt bedrijven snel connected CRM-powered digital experiences te bouwen voor hun klanten, partners en medewerkers.

Partners voegen waarde toe

Duizenden Salesforce-partners zullen mogelijk het Digital 360-aanbod verbeteren met aanvullende producten en diensten, custom applicaties en leren met Trailhead.

De strategische samenwerking van Salesforce met Google biedt tools voor productiviteit, marketing, commerce en cloudplatform. De Google Analytics 360-integratie met Salesforce Marketing Cloud stelt marketeers in staat om de reporting te vereniging en de campagneprestaties te verbeteren. Eén enkel dashboard geeft toegang tot campagnegegevens.

Salesforce beweert dat het dit jaar meer dan twee biljoen B2B- en B2C-transacties voor meer dan 150.000 bedrijven zal aansturen. Het bedrijf ondersteunt een gebruikersbasis van miljoenen Trailblazers (gebruikers van klanten).

Tip: Dreamforce: Salesforce klanten staat grotere verandering te wachten dan ze denken