2min

Tags in dit artikel

, ,

Deze week gaat Microsoft in samenwerking met MCC, distributeur van mobiele apparatuur zoals telefoons en PDA’s, van start met het ‘Excitement Programme’, een Microsoft Pocket PC stimuleringsprogramma voor het Nederlandse verkoopkanaal. Naast initiatiefnemers Microsoft en MCC nemen tevens hard- en softwarepartners deel, waaronder TomTom, Navman, Fujitsu Siemens, HP, Toshiba, en O2. Het programma heeft een looptijd van een half jaar en beoogt de verkoop van Microsoft Pocket PC-apparatuur te bevorderen door – onder meer – de kennis van verkoopmedewerkers op een hoger plan te brengen. Bijna alle grote Nederlandse retailketens hebben zich voor het programma aangemeld.

Bjørn Cronquist, Product Marketing Manager, Mobile Devices Division van Microsoft EMEA: "Het doel van het Excitement Programme is het bevorderen van de doorverkoop oftewel de verkoop aan de klant. Daartoe omvat het programma bijvoorbeeld productdemonstraties en trainingen om de kennis over Pocket PC-producten, -accessoires en -oplossingen te vergroten. Door een betere voorlichting verwachten we bovendien dat de klanttevredenheid verder zal toenemen."

De doelgroep van het programma bestaat uit verkoopmedewerkers (18 tot 25 jaar). Zij kunnen in het kader van het Excitement Programme zogeheten ‘Pocket PC Miles’ sparen die zij kunnen inwisselen voor onder meer cd’s, een beltegoed, een Pocket PC of een Xbox-spelcomputer. Halverwege de looptijd van het programma is voor de deelnemende verkopers een speciaal evenement georganiseerd; een ‘kart challenge’ bij Coronel Karting. De drie beste karters kunnen onder leiding van Tim en Tom Coronel één seizoen lang professioneel racen in de Seat Cupra Cup 2003.