min

Tags in dit artikel

, , ,

Microsoft start deze week in samenwerking met distributeur MCC met het Excitement Programme’. Dit programma voor winkeliers, heeft ten doel om de verkoop van Pocket PC producten te bevorderen. Voor verkopers zijn leuke prijzen te winnen, zoals een jaar lang racen in het Seat Cupra Cup team van Tom Coronel. Naast initiatiefnemers Microsoft en MCC (distributeur van mobiele apparatuur zoals mobiele telefoons en pda’s) nemen hard-en software partners zoals TomTom, Navram, Fujitsu, Siemens, HP, Toshiba en O2 deel aan het programma.

De bevordering van verkoop van Microsoft Pocket PC-apparatuur wordt mede gerealiseerd door de de kennis van verkoopmedewerkers te verbeteren. Bjorn Cronquist, product marketing manager Mobile Devices Devision van Microsoft EMEA: "Het doel van het Excitement Programme is het bevorderen van de doorverkoop aan de klant. Daartoe omvat het programma bijvoorbeeld productdemonstraties en trainingen om de kennis over Pocket PC-producten, -accessoires en -oplossingen te vergroten. Door een betere voorlichting verwachten we bovendien dat de klanttevredenheid verder zal toenemen."

Daarnaast kunnen verkoopmedewerkers in het kader van het Excitement Programme ‘Pocket PC Miles’ sparen door PC Pocket producten en accessoires te verkopen. Deze Pocket PC Miles kunnen ze inwisselen voor onder meer cd’s, beltegoed, een Pocket PC of een Xbox. Halverwege het programma is er voor de deelnemende verkopers een speciaal evenement georganiseerd, een ‘Kart-Challenge’ bij Coronel Karting. De drie beste karters kunnen één seizoen professioneel racen in de Seat Cupra Cup. Tot nu toe hebben ongeveer 1500 verkoopmedewerkers, van bijna alle grote Nederlandse retailketens, zich voor het programma aangemeld. Het programma duurt een half jaar.