Internationale klanten kunnen voortaan makkelijker producten kopen in de Amerikaanse Amazon webwinkel. Door wat meer optimalisatie voor andere markten door te voeren is het mogelijk om te kiezen uit de meer dan 45 miljoen producten die Amazon aanbiedt.

In de mobiele versie van de website en iOS- en Android-app krijgen gebruikers automatisch de producten te zien die naar hun land te verschepen zijn, ook wel de International Shopping Experience genoemd. Indien de mobiele app gebruikt wordt dan dient dat wel de nieuwste versie te zijn. Bij een eerste download is International Shopping Experience direct beschikbaar. Bezitters van de huidige versie kunnen achtereenvolgens instellingen, Country & Language en International Shopping selecteren.

Ondersteuning

De functionaliteit werkt in vijf verschillende talen: Engels, Spaans, Chinees, Braziliaans-Portugees en Duits. Daarnaast worden er 25 verschillende valuta’s ondersteund, waaronder de Chileense peso. Voor een Chileen betekent dit bijvoorbeeld dat er ondersteuning, productdetails, customer service en meer in de eigen taal aangeboden wordt, terwijl hij direct de prijs in de eigen munteenheid ziet. In de loop van het jaar zal Amazon meer talen en valuta’s toevoegen.

Vanuit de klant was er vraag naar de mogelijkheid om buiten de VS ook te kunnen winkelen. Vaak merkten zij pas bij het bestellen dat het artikel niet naar het buitenland verstuurd wordt. Nu kunnen ze dus precies de gewenste taal en valuta selecteren zonder tegen dat obstakel aan te lopen.