2min

Tags in dit artikel

, ,

In The New York Times is een interview gepubliceerd met Microsoft topman Steve Ballmer waarin hoofdzakelijk over Microsoft’s nieuwe producten en de toekomst van het bedrijf geproken wordt.

In het interview werd onder andere de vraag "Hoe denkt u dat de consumenten denken over de naam Microsoft?" gesteld. Hierop antwoordde Balmer dat Microsoft een eigen identiteit wilde geven aan elk product dat het ontwikkelde. Hij benadrukte ook dat Microsoft zeker geen slechte naam heeft, maar dat het gewoon noodzakelijk is om een product zijn eigen markt te laten veroveren in plaats van voortbouwen op een bestaande naam. Hij gaf als voorbeeld het populaire bedrijf Google, deze heeft een erg sterke naam, maar dat heeft hun blijkbaar helemaal niet geholpen met hun video-service Google Video, aangezien deze niet zo immens populair is. Dit is dus de reden waarom Microsoft gekozen heeft voor de namen Xbox en Zune, en niet Microsoft entertainment system of Xpod.

Microsoft beweert dat de Zune een zekere bedreiging zal vormen voor de iPod vanwege de interessante draadloze mogelijkheden van de Zune die Apple’s iPod mist. Apple zelf denkt hier echter helaal anders over, de topman Steve Jobs liet in een interview weten dat de mogelijkheid om draadloos muziek te delen helemaal niet zo’n voordeel is aangezien het volgens hem allemaal veel te lang duurt voor de transfers voltooid zijn. Volgens deze man vormt de Zune dan ook helemaal geen bedreiging voor de marktpositie van de iPod.