1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Vrouwen hebben vaker een console dan mannen, zo meldt het onderzoek ‘Denizens of Digitivity’ gehouden door mediabureau ‘Online Media Daily’. Het onderzoek beweert dat 44 procent van de vrouwen een console heeft en maar 39 procent van de mannen.

De reden dat steeds meer vrouwen een console nemen is de succesformule die Nintendo gebruikt, zo ook weer bij haar Nintendo Wii. Deze console blijft nog steeds groeien wat marktaandeel betreft. Het zal niet verrassend zijn dat vrouwen geen bloederige spellen als Doom spelen, maar voor de ‘gezellige’ spellen als Guitar Hero gaan.

Ondanks dat het onderzoek uitgewezen heeft dat vrouwen een steeds belangrijker wordende doelgroep is, lijkt de gameindustrie zich daar niks van aan te trekken. De meeste games worden nog steeds gemaakt voor het mannelijk publiek. De reden hiervoor is hoogstwaarschijnlijk het feit dat mannen gamen serieuzer nemen dan vrouwen. Vrouwen die drie uur in de rij gaan staan voor een game zie je maar heel weinig.