1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Bedrijven moeten consumenten beter inlichten over de kosten van een 0900-nummer. Omdat de wachttijden soms erg lang kunnen zijn pleit staatssecretaris Frank Heemskerk voor een maximaal tarief.

De beller moet dan vooraf ingelicht worden hoeveel het gesprek maximaal kan kosten, het maximale tarief mag nog wel door het bedrijf zelf bepaald worden. Heemskerk hoopt zo de lange wachttijden terug te kunnen brengen.

"Een verplichte melding vooraf stimuleert bedrijven om met een acceptabel bedrag te komen. Anders zal de beller snel ophangen en kiezen voor een andere manier van communicatie zoals brief of e-mail. Door in te zetten op een laag maximumbedrag kan een bedrijf zich onderscheiden van zijn concurrenten," aldus Heemskerk.

Ondanks de maatregelen die Heemskerk gaat treffen blijken bedrijven zich de wachttijden sowieso wel aan te trekken. De wachttijden worden namelijk, aldus het jaarlijkse AD-onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van bedrijven, steeds korter.