2min

Sinds de lancering van de iPhone in Duitsland vorig jaar november heeft T-Mobile meer dan honderdduizend iPhones verkocht. Een heuse mijlpaal en de telecomgigant voldoet hiermee aan haar eigen gestelde verwachtingen.

Dit maakte Deutsche Telekom, het moederbedrijf van T-Mobile, donderdag bij monde van CEO Rene Obermann bekend. Eerder gaf T-Mobile-raadslid Hamid Akhavan nog aan dat de cijfers in lijn liggen met de gestelde doelen. Ook zei hij dat de korting van begin april de verkoop van de iPhone merkbaar heeft weten te stimuleren.

De korting betreft het basismodel van de iPhone waarmee klanten afhankelijk van de maandelijkse abonnementsprijs een goedkopere iPhone kunnen aanschaffen. Voor het duurste abonnement dat 89 euro kost geldt een prijs van 99 euro voor de iPhone. De speciale kortingsactie is nog geldig tot 30 juni 2008.

De nieuwe aankondiging door T-Mobile komt ongeveer drie en een halve maand na de aankondiging van afgelopen januari waarin het telecombedrijf aangaf zo’n zeventigduizend iPhones in elf weken tijd te hebben verkocht. Hoewel dit veel mag lijken was de verkoop iets minder populair dan van het Franse telecombedrijf Orange dat in de eerste vier weken hetzelfde aantal iPhones verkocht.

Het lijkt erop dat de telecombedrijven met de kortingsacties twee vliegen in één klap willen slaan. Ten eerste de verkoop van de iPhone stimuleren en ten tweede de voorraden leegmaken in de aanloop naar de verwachte 3G-iPhone. Na Duitsland volgde ook het Britse O2 met een speciale actie die er al vrij snel toe leidde dat het 8GB-model uitverkocht bleek te zijn. Inmiddels is daar alleen nog het 16GB-model beschikbaar.