1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Verkoper van digitale muziek, Rhapsody, gaat een marketingcampagne van 50 miljoen dollar opzetten tegen het iTunes van Apple. Het bedrijf gaat liedjes aanbieden in samenwerking met Yahoo en Verizon Wireless.

De liedjes worden verkocht in het mp3-formaat. Dit zal dus betekenen dat gebruikers van deze dienst deze nummers ook af kan spelen op hun iPods. Tot voor kort verkocht Rhapsody abonnementen om via muziekstreams onbeperkt muziek te luisteren, in plaats van het verkopen van losse nummers.

Volgens Neil Smith, vice-president van Rhapsody, kon het bedrijf vanwege deze vorm niet concurreren met de iPod van Apple. "Op deze manier concurreren we niet met de iPod, we omarmen het apparaat", aldus Smith.

Ook zal Rhapsody de back-end gaan vormen voor websites van MTV en iLike, een veelgebruikte muziekapplicatie van netwerksite Facebook. De dienst van Rhapsody is beschikbaar op mobiele telefoons via Verizon Wireless VCAST Music. Eenmaal gedownload via de mobiele telefoon is het mogelijk om de nummers alsnog te kopiëren naar een computer.