1 min

Tags in dit artikel

, , ,

BASE, onderdeel van de KPN-groep en kleinste van de drie Belgische GSM-operatoren (Proximus, Mobistar en BASE) heeft naar eigen zeggen het beste kwartaal uit haar geschiedenis achter de rug. Het overschreed de kaap van drie miljoen klanten en heeft daardoor nu een marktaandeel van 24 procent in het Belgische GSM-landschap.

Het telecombedrijf kreeg het afgelopen kwartaal 102.000 nieuwe klanten bij, wat het totaal aantal klanten op 3,094 miljoen bracht. Dat zijn twintig procent meer klanten dan in het zelfde kwartaal van 2007. Het grootste deel van de klanten, zo’n 2,5 miljoen mensen, bellen prepaid. Het overige half miljoen werkt met een abonnement.

Ook het moederconcern van BASE, KPN, deed het goed in het tweede kwartaal van dit jaar. Het boekte een omzet van liefst 3,66 miljard euro, een pak meer dan het tweede kwartaal van 2007 toen er nog 3,01 miljard werd geboekt. De bedrijfswinst van KPN steeg iets minder fors, van 649 miljoen euro naar 656 miljoen euro. De nettowinst daalde daarentegen van 400 miljoen naar 353 miljoen euro.