2min

Tags in dit artikel

, ,

McDonald’s België en haar franchisenemers vieren hun eerste verjaardag met free-hotspot.com. McDonald’s liet free-hotspot.com haar 57 Belgische restaurants van gratis Wi-Fi voorzien.

McDonalds investeert continu in innovatieve services om haar klanten optimaal te kunnen bedienen. Voordat McDonald’s met free-hotspot.com ging samenwerken had ze haar eigen, betaalde, WiFi service.

Kristof Vanonckeler, IT Manager van McDonald’s België, legt uit dat free-hotspot.com een logische keuze was, "free-hotspot.com heeft veel ervaring, zowel in België als in de rest van Europa. We waarderen eveneens hun flexibiliteit en hun streven om steeds de best mogelijke oplossing te zoeken die zowel voldoet aan de behoeften van ons personeel als aan de wensen van onze klanten. Omdat we bovendien al internetverbindingen hadden, is de overgang heel vlot verlopen".

Uit een onderzoek is gebleken dat één HotSpot gemiddeld elf gebruikers heeft doordeweeks en veertien in het weekend. Deze aantallen zijn zeven keer hoger dan dezelfde periode vorig jaar. free-hotspot.com heeft deze gegevens verzameld door anoniem te monitoren.

Voordat klanten gebruik kunnen maken van het internet, moeten ze eerst akkoord gaan met de standaard gebruikersovereenkomst. Hierna kunnen ze onbeperkt op het internet actief zijn. De klanten mogen hetzelfde doen als dat ze thuis zouden doen, dus surfen, email checken, muziek downloaden, online games spelen enzovoorts.

Vanonckelen bespreekt de gebruikersgewoontes: "De meeste klanten surfen ‘s morgens of in de namiddag. Gebruikers zijn zowel studenten die hun mails checken, jongeren die games spelen op toestellen met internetverbinding of zakenmannen die een working-breakfast houden. De prioriteit rond de lunchpauze blijft eten, wat perfect uitkomt voor ons. Buiten de piekuren is het een stuk kalmer in de restaurants en dat is precies wanneer we meer klanten aan moeten trekken. De statistieken tonen een duidelijke toename in het aantal gebruikers per restaurant; ik kan absoluut bevestigen dat we de juiste beslissing hebben genomen door te veranderen naar free-hotspot.com."

Joe Brunoli, Vice President Business Development van free-hotspot.com, zegt: "We zijn verheugd vast te stellen dat een groeiend aantal klanten gebruik maakt van de gratis internettoegang bij McDonald’s België. De enquête toont eveneens aan dat mensen vaker terug zullen keren naar McDonald’s om gebruik te maken van de gratis service. Dit betekent dat gratis WiFi effectief een meerwaarde geeft aan het bedrijf."