Lenovo wil zich met zijn toestellen gaan richten op markten waar de iPhone als te duur wordt gezien. Dit geeft Lenovo’s CEO Yang Yuanqing aan tijdens een interview met Bloomberg.

De CEO geeft in het interview met Bloomberg aan dat zijn bedrijf veel succes heeft met de verkoop van smartphones op markten waar de iPhone als te duur wordt gezien. Het gaat op dit moment dan voornamelijk om markten in Azië. Het merk wil dan ook verder gaan met het voeren van deze strategie en wereldwijd actief worden.

"We bieden betaaldbare producten aan voor opkomende markten. Dat is erg belangrijk," geeft Yang aan. "Op die markten is de iPhone waarschijnlijk niet de bestverkopende telefoon en Lenovo heeft een kans om concurrerend te zijn."

Lenovo wil dan ook wereldwijd gaan uitbreiden. In plaats van alleen markten in Azië aan te spreken, kiest het bedrijf er nu voor om uit te breiden naar het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika. Hierdoor zal het bedrijf actief worden op 30 markten, een stuk meer dan de 10 markten die het op dit moment bedient.

Tim Cook, CEO van Apple, heeft eerder al aangegeven dat Apple zich altijd heeft gericht op high-end toestellen met een grote winst per verkocht toestel. De iPhone 4S, die al vanaf oktober 2011 beschikbaar is, kan nog steeds gezien worden als een high-end toestel met een premium prijskaartje.

Veel mensen verwachtten dat de iPhone 5C (review) zich zou gaan richten op opkomende markten. Het toestel bleek echter duurder te worden dan veel mensen hoopten. De iPhone 5C richt zich volgens Apple dan ook niet op de budgetmarkt, maar gaat eerder voor het middensegment.