1 min

Microsoft is voorbereidingen aan het treffen voor een grote wereldwijde marketingcampagne voor Windows 10. Het bedrijf stelt daarbij vooral de fans van Windows 10 centraal, onder de fans schaart Microsoft de vijf miljoen gebruikers die de afgelopen maanden Windows 10 uitgebreid hebben getest. Zij mogen ook als eerste upgraden naar de definitieve productieversie van Windows 10.

Microsoft heeft besloten om niet in één stad een lanceerfeestje te organiseren voor Windows 10 zoals gebruikelijk, maar doet dit in totaal dertien steden wereldwijd. Op deze feestjes worden de fans (testers) van Windows 10 uitgenodigd voor een eerste ervaring met de definitieve versie van Windows 10. Daarnaast kunnen zij dan vragen stellen aan Microsoft-personeel over bepaalde functies en features.

In Nederland zal geen lanceerfeestje worden gehouden, de dichtstbijzijnde locaties zijn Berlijn en Londen. Verder worden er lanceerfeestjes georganiseerd in Sydney, Tokio, Singapore, Beijing, New Delhi, Dubai, Nairobi, Johannesburg, Madrid, Sao Paolo en New York.

Wat je moet doen om uitgenodigd te worden voor zo’n feestje is nog onduidelijk, in elk geval een Windows Insider zijn. Wellicht dat hierover op korte termijn meer informatie bekend wordt gemaakt.

Verder gaat Microsoft binnenkort beginnen met reclamecampagnes voor Windows 10, onder andere op televisie, maar ook online zullen ongetwijfeld de nodige campagnes verschijnen. In hoeverre we in Nederland of België iets kunnen verwachten is nog onduidelijk.

Windows 10 komt op 29 juli beschikbaar.