1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Waar gisteren al bekend was geworden dat het telecomconcern 2000 extra banen gaat schrappen, heeft KPN besloten een aantal merknamen te laten verdwijnen.

Naast de beoogde migratie naar de "All-IP"-infrastructuur gaat KPN het ook het aantal consumentenmerken verminderen. Hiermee lijkt het bedrijf te erkennen dat het niet de beoogde winst wist te realiseren binnen deze strategie. Of zoals KPN-bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer het zei: "We hebben iets te veel merken".

Door de merken Tiscali en Speedlinq te fuseren met Telfort, het stopzetten van Slim en de omdoping van Mine tot KPN Interactive hoopt KPN een kostenbesparing te realiseren.

Het bedrijf denkt bijvoorbeeld dat het marketingbudget van de overblijvende merken hierdoor beter kan worden verdeeld.

Ook het merk Telfort profileert KPN zich aan de onderkant van de markt, waar "value for money" erg belangrijk is. Het merk KPN hoopt zich aan de bovenkant te vestigen.

Het merk Het Net zal uiteindelijk ook onder Telfort komen te vallen. Maar ook Planet en XS4ALL lijken niet te ontkomen aan de saneringsdrang van KPN. Waar het onbewust al minder promotie maakte voor beide merken ontkent KPN echter dat deze beide merken uiteindelijk onder KPN gaan vallen.

XS4ALL ontkent deze berichtgeving. Op hun website melden zij dat hun zelfstandigheid niet ter discussie staat.