2min

Tags in dit artikel

, , ,

Het gratis dagblad Metro heeft gisteren zijn eigen kortingssite gepresenteerd: SaveMyDay. De site gaat van start met aanbiedingen in de steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.

Op de site worden dagelijks producten en diensten aangeboden waar de consument minimaal 50% korting op krijgt. Naast Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht biedt SaveMyDay ook landelijke aanbiedingen aan. Als dit succesvol blijkt wordt gekeken of dit initiatief wordt uitgebreid naar andere steden.

Net als bij andere voordeelaanbieders moet je je eerst aanmelden op de site. Daarna ontvang je dagelijks een aanbieding. Per verkochte deal ontvangt Metro een commissie van 25% van de adverteerder. Deze aanbieding mag alleen op SaveMyDay worden aangeboden. Metro biedt deze kortingsactie vervolgens 24 uur aan. Promotie vindt zowel online via Twitter, Hyves en Facebook als de papieren versie van het dagblad plaats.

Een woordvoerder van SaveMyDay zegt alle vertrouwen in dit initiatief te hebben. Vanuit Metro is inmiddels al een bestand van geregistreerde leden. Ook de concurrentie vreest SaveMyDay niet. Volgens de woordvoerder is er voldoende plek op deze markt voor nieuwe aanbieders van dit soort initiatieven.

Dit soort kortingssites lijken een gat in de markt te zijn waar iedereen een graantje van wilt meepikken. Diverse aanbieders hebben zich de afgelopen dagen gepresenteerd in de media. Vorige week lanceerde Google haar eigen kortingsdienst Google Offers in de Verenigde Staten. Gisteren maakte LivingSocial bekend dat zijn kortingsdienst online was in Nederland.

Groupon, de aanbieder die sinds 2008 bestaat, krijgt er met de lancering van SaveMyDay wederom een concurrent bij. Naast Groupon, LivingSocial en SaveMyDay is er in Nederland ook nog de website SweetDeal actief. Er is dus meer dan voldoende concurrentie in deze nieuwe kortingsmarkt. De grote vraag zal zijn welke partijen overleven en welke ten onder gaan.