Het is voor bedrijven tegenwoordig belangrijk om aanwezig te zijn op Facebook. Het interactief bezig zijn met klanten en de mogelijkheid om nieuws te delen met duizenden mensen wie daarop weer gratis reclame maken voor jouw bedrijf, is bijna niet meer weg te denken uit een goede marketingcampagne.

Facebook heeft bedrijven nu de mogelijkheid gegeven om een pagina te upgraden naar Timeline. Naast de visuele verbetering zullen er nog een aantal functies beschikbaar worden om fans beter te laten zien waar het bedrijf voor staat. Zo wordt het mogelijk om posts vast te pinnen voor een week, privé berichten te ontvangen en versturen en uiteraard het instellen van een grote omslagfoto. Het wordt dankzij Timeline ook mogelijk om gebruikers mee te nemen door de geschiedenis van het bedrijf, door bijvoorbeeld een foto toe te voegen bij een behaalde mijlpaal jaren geleden.

Er zullen echter ook een aantal functies vervallen met het instellen van Timeline. Het wordt niet meer mogelijk om een app als landingspagina in te stellen, waardoor aanmeld-widgets en prijsvragen minder onder de aandacht komen.

Timeline kan vanaf vandaag worden geactiveerd, maar er is ook de mogelijkheid om te kiezen voor een testperiode van 30 dagen voordat Timeline wordt geforceerd. Facebook heeft een introductiefilmpje online gezet waarin alle zaken nog even op een rijtje worden gezet.