1 min

Tags in dit artikel

, ,

Packard Bell, de consumentendivisie van NEC Computers International, heeft in het tweede kwartaal van 2003 een marktaandeel van 17,5% behaald in het desktopsegment voor consumenten en is hiermee marktleider in Nederland. In het tweede kwartaal van 2002 bedroeg het marktaandeel nog 15,2%. De groei van Packard Bell in de desktopmarkt bedroeg 20,5%, terwijl de totale desktopmarkt ‘slechts’ met 4,6% is gegroeid. De verkoop van Packard Bell-notebooks is in het afgelopen kwartaal explosief gestegen. Vergeleken met het tweede kwartaal van 2002 is de verkoop van notebooks gegroeid met 866,8% (bron: IDC). Packard Bell laat hiermee de grootste groei zien van alle aanbieders in het notebooksegment. Met een marktaandeel van 12,5% staat Packard Bell in dit segment op de derde plaats.

Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell: “Wij zijn al sinds 1986 actief op de consumentenmarkt en leren door eigen onderzoek en via ons retailkanaal wat er leeft bij deze doelgroep. Op basis hiervan optimaliseren we continu ons productaanbod. De groei die we nu doormaken, is een bewijs dat we hiermee op de goede weg zitten. Design is een aspect dat bij de productontwikkeling steeds meer aandacht krijgt. Met de productlijn die we in augustus zullen introduceren, laten we zien dat een computer niet alleen functioneel moet zijn, maar dat design zeker zo belangrijk is."