De Postbank is de eerste Nederlandse bank die nu ook langs Skype te bereiken is. Het gaat om een test die 3 weken zal duren.

Jongeren en studenten vinden op hun contactpagina een Skypebutton. Als ze hier op klikken bellen ze via Skype gratis met de klantenservice van de Postbank, waar ze hun vragen kunnen stellen. De dienst is gistere live gegaan.

Ron van Kemenade, de directeur van de Postbank, had hier het volgende over te zeggen:

Quote:

“De Postbank biedt klanten sinds jaar en dag de mogelijkheid om direct te bellen met de Klantenservice als zij vragen hebben over hun bankzaken. Skype is een fenomeen en staat aan de basis van de snelle groei van bellen via internet. De Postbank is altijd op zoek naar innovatieve communicatiemiddelen. Het ligt daarom voor de hand dat de Postbank als eerste Nederlandse bank de mogelijkheid biedt om via Skype gratis te bellen met de Klantenservice.

We doen deze test in eerste instantie bij jongeren en studenten. Zij maken immers al veel gebruik van internet en van Skype om onderling te communiceren. Daarmee zijn zij de ideale groep om op korte termijn gebruikerservaringen te verzamelen en systemen te testen. Daarna gaan we kijken hoe we verder gaan en of we alle klanten de mogelijkheid gaan bieden om via Skype gratis de Postbank te bellen.”