2min

Tags in dit artikel

, ,

NetApp kondigt een nieuwe consultancyservice aan waarmee bedrijven het meeste uit de cloud moeten halen. Volgens NetApp is Cloud Value Management (CVM) de eerste consultancyservice die verder gaat dan verkoop van clouddiensten. De dienst ondersteunt bedrijven ook bij de voorbereiding op de cloud door middel van een holistische overzicht van hun behoeften en de ontwikkeling van een duidelijke strategie.

Voor de realisatie van CVM werkte NetApp samen met Minet Technologies en Heymann & Partner. Die eerste partij wordt omschreven als een innovatief bedrijf op het gebied van inkoopoplossingen, terwijl Heymann & Partner als een toonaangevend advocatenkantoor gespecialiseerd in technologie gezien wordt.

Onderdeel van CVM is een workshop werken met de cloud. Deze driedaagse interactieve, interdisciplinaire workshop biedt een compleet overzicht van de technische, wettelijke en businessaspecten binnen de hybride cloud-omgeving. De workshop moet verschillende afdelingen verbinden en een gedeeld inzicht creëren onder alle stakeholders door de belangrijkste businessuitdagingen te identificeren.

Anderzijds brengt de workshop in kaart hoe de cloud bijdraagt aan de bedrijfsdoelen. Het biedt een op maat gemaakt business value assessment. Deze op feiten gebaseerde analyse helpt bedrijven de beste implementatieopties te identificeren en een optimale balans te vinden tussen de kosten en de toegevoegde waarde van de cloud. Dit leidt tot een passende transitie- en implementatieroadmap.

Beschikbaarheid

Door de twee onderdelen moeten organisaties in staat zijn het meeste uit hun data te halen en innovatie te bewerkstelligen op basis van een geoptimaliseerde bedrijfsvoering. NetApp rolt de nieuwe service als eerst uit in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Het bedrijf noemt geen verschijningsdatum en prijs voor CVM. NetApp benadrukt dat CVM de aanhoudende focus op een datagedreven uitbreiding van de hybride cloud versterkt.