1 min

Tags in dit artikel

, ,

Online moederdagcadeaus kopen is nog niet de normaalste zaak van de wereld. Dat blijkt uit een onderzoek van prijs- en vergelijkingssite Kieskeurig. Slechts negen procent van de deelnemers aan het onderzoek koopt een cadeau via internet. Het overgrote deel (91 procent) rekent de bos bloemen, het parfum of badschuim gewoon af bij de kassa in de winkel.

Toch is moederdag wel populairder dan vorig jaar, zo blijkt verder uit het onderzoek waar 206 personen aan mee werkten. In 2006 koopt 61 procent van de respondenten een cadeau voor moederdag. In 2005 lag dit vijf procent lager, op 56 procent.

Janet Sellis, directeur van Kieskeurig: “De lage score op het online kopen van moederdagcadeaus heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de meeste cadeaus zich in de categorie bloemen en planten bevinden. Hoewel bloemen ook online verkrijgbaar zijn, koop je ze toch eerder in een bloemenzaak. Dankzij de aantrekkende economie geven we wel weer gemakkelijker geld uit. En natuurlijk is moederdag dan een goede reden om een leuk cadeautje te kopen.”