2min

Tags in dit artikel

, ,

Ondanks alle problemen die KPN heeft met haar InternetPlusbellen blijft het aantal abonnees stijgen. Inmiddels is de groei echter wel minder groot dan gedacht. KPN is al maanden bezig om deze dienst te verbeteren en de storingen op te lossen.

Aan het einde van Q1 2007 had KPN z’n 650.000 VOIP abonnees. Dat zijn er z’n 133.000 meer als het kwartaal daarvoor. In het laatste kwartaal van 2006 wist KPN 247.000 nieuwe VOIP abonnees binnen te trekken. Er zit dus een flinke daling in het toename van het aantal abonnees. Of dit ligt aan de "slechte" reclame die KPN begin dit jaar kreeg in verband met alle storingen is niet geheel duidelijk. Slechte reclame is uiteindelijk ook reclame. KPN beweerd op dit moment een marktaandeel te hebben van z’n 37%.

Verder weet KPN op dit moment te melden dat ze de grootste storingen hebben opgelost en ze niet meer zoveel problemen verwachten als voorheen. Vorige week liet de consumentenbond weten niet meer te bemiddelen voor consumenten met KPN. Volgens de consumentenbond heeft 1 op de 10 Internetplusbellen-abonnees nog steeds problemen.

Op het gebied van mobiele telefonie blijft KPN de nummer 1. Met 5,9 miljoen klanten is dit dan ook een zeer stabiele sector voor KPN.
De omzet en winst vielen echter wel tegen voor KPN. De omzet was ruim 2,9 miljard euro wat weer 2,9% minder is dan dezelfde periode in 2006. De winst daalde echter 18,5% tot 313 miljoen. Tijd voor KPN dus om in te grijpen en dat gaan ze dan ook doen. KPN is dit jaar begonnen met een nieuwe bedrijfsstructuur.