Facebook heeft een Spaanse versie van haar populaire ‘social-networking’-site gelanceerd. Het bedrijf hoopt hiermee om nieuw publiek aan te trekken.

Het bedrijf wil Facebook in meerdere talen uitbrengen, waarvan Spaans de eerste taal is. Binnenkort komen er ook een Franse en Duitse versie aan. Volgens het bedrijf komt 60% van haar 64 miljoen gebruikers niet uit de Verenigde Staten.

"Ons doel is om mensen Facebook in hun eigen taal te laten gebruiken, dus bouwden we een programma die gebruikers in staat stelt om mee te helpen aan de vertaling van de site in de eigen taal en dialecten," aldus de oprichter en directeur van Facebook, Mark Zuckerberg. Volgens hem hebben ongeveer 1.500 Spaanstalige gebruikers meegeholpen aan de vertaling van Engels naar Spaans in minder dan vier weken. Een soortgelijke aanpak zal ook met de Franse en Duitse versie gebruikt worden.

Vanaf 11 februari zal elke persoon die naar de website gaat vanuit een Spaanstalig land automatisch de Spaanse versie zien. Het bedrijf zei dat het momenteel meer dan 2,8 miljoen gebruikers uit Latijns-Amerika en Spanje heeft.