Vodafone Nederland heeft het financiële jaar op 31 maart 2008 met uitstekende resultaten afgesloten. Kijkend naar winstgevendheid en omzet blijft Vodafone in Nederland duidelijk de 2e plaats innemen.

Zo steeg de operationele omzet met 8,9 procent tot 1,7 miljard euro. Ook de operationele winst steeg met 8,9 procent naar 573 miljoen euro. Prepaid-klanten brachten in het laatste kwartaal 9,40 op terwijl postpaid-klanten 55 euro in het laatje wisten te brengen.

Het aantal klanten van Vodafone ligt ongeveer op 4,2 miljoen, waarvan 42,8 procent een prepaid-aansluiting hebben. In totaal verbelden Vodafone-klanten 8 miljard belminuten.

Guy Laurence, CEO van Vodafone Nederland: "Deze uitstekende jaarcijfers zijn uitermate verheugend en onderstrepen eens temeer onze positie als nummer twee-operator in deze bijzonder concurrerende markt. Klantgerichtheid is bij Vodafone focuspunt in de hele organisatie, op elk niveau, daar mogen klanten ons op afrekenen. Dat zie je ook terug in de beste producten, prijsplannen en klantenservice. Onze strategie is erop gericht om sneller te groeien dan de rest van de markt en die strategie is duidelijk succesvol."