KPN heeft onder druk van de Stichting Horeca Onderwijs het internet opnieuw aangesloten op de gelijknamige school. KPN had de school eerder afgesloten wegens achterstallige betaling.

De school stelde echter dat de rekeningen die KPN stuurt veel te hoog zijn en dat ze daarom niet betaald worden. KPN en de desbetreffende school gingen daarover in overleg, maar KPN sloot gedurende die gesprekken de telefoonlijn van de school af. Volgens de school niets meer dan een vorm van machtsmisbruik. De stichting ondernam vervolgens actie, door een advertentie te plaatsen in de Telegraaf, waarin het cursisten op de hoogte stelde van de afsluiting.

Naar aanleiding daarvan en in het belang van de maatschappij heeft KPN de school nu toch weer aangesloten. "Maar we ontheffen de school niet van het betalen van de rekeningen", aldus een woordvoerder van KPN. "We hebben al vanaf 2005 met de school een probleem en ze hebben vanaf toen geweigerd de rekeningen te betalen. We hebben verschillende aanmaning gestuurd en zelfs gedreigd met afsluiting. Nu is het laatste gebeurd."

Directeur A. Pols van de SHO "De ene weet bij dit bedrijf niet wat de andere zegt. Er is geen overleg, dat hebben we gisteren weer gemerkt. We hopen natuurlijk dat wij als volwassen mensen uit deze bizarre omstandigheden komen. We hebben met deze advertentie naar een middel gegrepen."