De papieren versie van DAG zal binnenkort verdwijnen. Eigenaar PCM uitgevers ziet zich hiertoe genoodzaakt wegens economische problemen waar meer gratis kranten last van hebben.

De directie van DAG Media heeft in overleg met PCM Uitgevers en KPN besloten alleen online verder te gaan en dus de papieren versie links te laten liggen. Er werden te weinig bedrijven bereid gevonden om te adverteren in de krant. Een van de oorzaken is dat het aanbod van gratis kranten groter is dan de vraag.

Het is duidelijk dat sommige werknemers hierdoor hun baan zullen verliezen. "We willen dat doen in goed overleg met de vakbonden. Het kan zijn dat sommige mensen met een tijdelijk contract al bericht hebben gehad. Feit is dat een meerderheid van de banen op de tocht staat. De krant is toch de grootste activiteit", aldus een woordvoerder van PCM Uitgevers.

Vooral de economische onzekerheid op lange termijn heeft DAG doen beslissen er na net één jaar weer mee op te houden. Of DAG online wel aan de verwachtingen zal voldoen is nog maar de vraag. "Dat moeten we nog bezien. We moeten in ieder geval niet het kind met het badwater weggooien. Het financiële risico op dit vlak is anders en we hebben hoge verwachtingen van de ontwikkeling van het digitale kanaal, bijvoorbeeld op mobiel vlak."

Woensdag zal de laatste papieren versie van DAG verschijnen.