1 min

Tags in dit artikel

, ,

KPN en PCM Uitgevers hebben vandaag een overeenkomst getekend voor het opzetten van een joint venture, die zich gaat bezighouden met de ontwikkeling en exploitatie van de crossmediale nieuwsvoorziening DAG.

In de joint venture zijn beide partijen 50/50 vertegenwoordigd. PCM wordt volledig verantwoordelijk voor de papieren krant van DAG. KPN en PCM zullen gezamenlijk de digitale nieuwsvoorziening voor hun rekening nemen.

In het tweede kwartaal van 2007 zullen de gratis krant en de digitale versie, inclusief een televisiegids en uitgebreide audiovisuele content, via internet, narrowcasting en mobiel gelanceerd worden.

Baptiest Coopmans, lid raad van bestuur van KPN, is enthousiast: “KPN en PCM vullen elkaar perfect aan. De expertise van KPN op het gebied van nieuwe media en de redactionele inbreng van PCM leiden tot een volstrekt nieuwe aanpak die een veel groter bereik zal opleveren onder de doelgroep, de internetgeneratie tussen 20 en 40 jaar.”

Ton aan de Stegge, bestuursvoorzitter PCM Uitgevers, vult aan: “De internetgeneratie maakt veel intensiever gebruik van verschillende media. Ze checken bij het wakker worden hun mobiele telefoon, lezen de krant in de trein en op werk wordt de nieuwssite nog even bekeken. En dan is het pas negen uur. Wij gaan deze groep op de juiste momenten en plekken voorzien van het laatste nieuws en informatie.”