1 min

Tags in dit artikel

, ,

De nieuwe CEO van Yahoo, Carol Bartz, zet een offensief in tegen de tegenvallende resultaten. In een brief aan het personeel heeft ze haar plannen toegelicht.

Ze gooit niet alleen de structuur van het bedrijf op zijn kop. Ook zullen enkele topfunctionarissen op zoek moeten naar een andere baan. Met de reorganisatie hoopt Bartz het bedrijf efficienter en klantgerichter te maken.

De eerste topfunctionaris die ontslagen wordt is de financieel directeur. Daarnaast zal de technisch directeur ook de baas worden van de afdeling productontwikkeling. De klantenservice wordt forst uitbreid en de afdeling Connected Life wordt opgeheven. Tevens komt er een marketingdirecteur, namelijk Elisa Steele die hiervoor werkzaam was als marketingdirecteur bij NetApp.

"Het merk Yahoo is ons belangrijkste bezit. We hebben afgelopen jaren niet laten zien waar het merk voor staat. Dat gaat vanaf vandaag veranderen. We zijn een intern gefocust bedrijf geworden dat enkel naar de Amerikaanse markt kijkt. Internationale groei is juist belangrijk en we moeten beter naar onze klanten luisteren. In de nieuwe organisatie wordt het makkelijker en sneller om beslissingen te nemen", aldus Bartz.