1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Google heeft zondag bekendgemaakt dat het Angstro over heeft genomen. Angstro is een jong bedrijf dat zich bezighoudt met het indexeren van persoonlijke gegevens die openbaar worden gemaakt op sociale netwerken. De nieuwe aanwinst van Google lijkt weer een stap richting een eigen sociaal netwerk te zijn. De kosten die bij de overname gemoeid zijn, worden niet bekendgemaakt.

Rohit Khare, medeoprichter van Angstro, maakte na de overname bekend dat zijn missie in dienst van Google hetzelfde zal blijven als voorheen. Het doel van de man is om alle persoonlijke informatie die op het internet te vinden is te sorteren om open sociale netwerken te creëren. Volgens Khare is dit overigens pas het begin van zijn missie.

Applicaties die Angstro inmiddels in haar portfolio had zijn onder anderen software om nieuwe foto’s op Facebook te indexeren, het Caller ID op telefoons uit te breiden met informatie van LinkedIn en een real-time sociaal adresboek.

Google laat met de nieuwe aankoop opnieuw blijken dat het druk bezig is met het opzetten van een eigen sociaal netwerk. Het bedrijf loopt op dit gebied achter de feiten aan. Google Buzz was een eerste stap in de social-networking markt. Buzz kon vooral op negatieve feedback rekenen vanwege vermoedelijke privacyschending.