Volgens Brad Anderson, de man die aan het hoofd staat van de Dell Enterprise Solution Group, is de focus van Dell niet langer de personal computer oftewel PC. "We zijn niet langer een PC-bedrijf, we zijn een IT-bedrijf", aldus Anderson.

Anderson zei dit in een speech op een event dat in het teken stond van nieuwe enterprise hardware van Dell, dat plaats vond in Twickenham, West Londen. Hij zei ook "Het gaat niet langer om glimmende kasten maar om IT-oplossingen."

Als zijn uitspraken worden gelegd naast de recente cijfers van Dell dan lijken de uitspraken te kloppen. Hoewel Dell het afgelopen jaar recordcijfers wist te schrijven, kwam de grootste groei uit de enterprise sector. De consumententak van het bedrijf verkocht 2 procent minder wereldwijd en boekte bijna de helft minder winst. Waar Dell in 2010 nog 69 miljoen dollar winst maakte op consumententak was dat afgelopen jaar nog maar 39 miljoen dollar.

Daar staat echter tegenover dat de verkopen van Dell Enterprise met 58 procent omhoog gingen en de Dell Storage met 21 procent. Inmiddels zou Enterprise Solutions goed zijn voor 30 procent van de verkopen van Dell en 50 procent van de winst.

Anderson stelt dat Dell momenteel erg snel aan het veranderen is. De hele manier waarop het bedrijf is opgebouwd wordt aangepast. Dell verandert van business. Aongus Hegarty, general manager van Dell EMEA, stelt dat Dell stopt met de minder winstgevende onderdelen, inclusief de randapparatuur. Dell zal echter wel blijven investeren in de PC-markt, vooral in de populaire XPS lijn, die momenteel erg succesvol is.