1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Het gebruik van het woord Lightning paste goed bij de Thunderbolt-branding van Apple, maar een probleem hierbij was dat de Lightning-merknaam in handen was van Harley Davidson. Er moest dus een delagatie afreizen vanuit Cupertino naar de motormuizen van Harley Davidson, zodat ook Apple gebruik kon maken van de merknaam voor de iDevices.

Bij Harley wordt de Lightning-branding toegepast in verschillende producten zoals motoronderdelen, videogames en ook zonnebrillen. Het Lightning-merk dat in handen is van Harley blijft tot 2013 in het bezit van de motorbende. Er moest dus iets gebeuren vanuit de Cupertino-gelederen. En wat blijkt nu, Harley Davidson en Apple zien elkaar helemaal niet als concurrenten en daarom kon er een deal gemaakt worden die in slechts één weekend kon worden bewerkstelligd.

Het ligt dus ook niet voor de hand dat in 2013, wanneer het handelsmerk opengebroken wordt, Apple en Harley elkaar in de haren zullen vliegen. Apple zal naar verwachting niet ineens motoronderdelen gaan maken en Harley staat waarschijnlijk ook niet te springen om dock-connectors voor iOS te gaan produceren.