1 min

Microsoft wil af van het stoffige nerd-achtige imago waartoe bijna elkaar softwareproducent veroordeeld is. Nu de softwaregigant ook in meerdere mate producten ‘coole’ producten zoals de Surface-tablet en het Windows 8 op de markt heeft gezet, moet dit lukken, aldus het bedrijf.

Dat Microsoft zich een cooler image wil aanmeten werd duidelijk tijdens de Windows 8-lancering op Times Square in oktober in New York. Hier transformeerde het bedrijf de straten rondom het plein in het Windows 8 startscherm en werden er live demonstraties gegeven van Windows 8-apparaten.

Maar Microsoft zet de marketing-campagne verder door en kwam afgelopen week met een evenement voor de vrouwen van Lucky Magazine. Dit is een tijdschrift dat in het teken staat van mode en winkelen. Op het eerste oog wellicht een vreemde keuze misschien voor een softwareproducent, maar misschien juist niet, want het bedrijf heeft naast het nieuwe besturingssysteem ook hardware op de markt gezet in de vorm van een ‘modieuze’ tablet.

Ook trekt de marketing-campagne van Microsoft op naar Hollywood, waar het een evenement zal hosten met de naam "Microsoft All Acces Holiday Kickoff Bash". Om succes te garanderen heeft het bedrijf uit Redmond de hulp ingeschakeld van enkele bekende Amerikaanse gezichten, om welke gezichten het gaat blijft vooralsnog onbekend.