Gedurende de tweede dag van de rechtszaak tussen Apple en Samsung heeft de laatstgenoemde verschillende opmerkingen gemaakt over de eigen reclamecampagne. Volgens advocaat John Quinn vond Apple de reclames erg vervelend en werd de marketingafdeling er zelfs "gek" van.

In verscheidene reclames nam Samsung de producten en klanten van Apple op de schop. Dat had zijn uitwerking: "Apple was erg verontrust over de competitie vanuit Android. De nieuwe marketingstrategie maakte Apple gek."

Een reclame voor de Samsung Galaxy S III was de meest succesvolle. Deze reclame is door AdWeek betiteld als meest virale reclame van 2012. Dat jaar stond Samsung driemaal bij de vier meest bekeken reclames.

Phill Schiller, Apple’s marketinghoofd, werd volgens Quinn geobsedeerd door Samsung’s reclamecampagnes. Schiller zou zelfs bij CEO Tim Cook en het bestuur hebben voorgesteld om andere marketingbureau’s te overwegen. Apple maakt al jarenlang gebruik van de diensten van TBWA\CHIAT\DAY.

Wat Samsung wil bereiken met deze opmerkingen is momenteel niet duidelijk.