1 min

De Franse muziekdienst Deezer heeft in een nieuwe investeringsronde 100 miljoen euro opgehaald. Het geld is bedoeld om meer gebruikers te vergaren en de dienst verder te verbeteren. Daarnaast heeft de muziekdienst zijn catalogus verder uitgebreid en telt deze nu 40 miljoen nummers.

Deezer heeft op papier nu de grootste muziekcollectie van alle online muziekdiensten. Wat het niet heeft is de meeste gebruikers en daar is de investering voornamelijk voor bedoeld, voor het winnen van meer klanten. Op dit moment telt Deezer zo’n 6 miljoen betalende abonnees, terwijl dat er in 2014 nog 7 miljoen waren. Deezer lijkt dus duidelijk last te hebben van concurrenten als Apple Music en Spotify. De bedoeling is dat de weg naar boven nu weer wordt ingezet. De 100 miljoen euro is afkomstig van Access Industries met hulp van telecomprovider Orange.

De CEO van Deezer laat weten dat de streamingmuziekmarkt nog heel jong is maar wel het belangrijkste kanaal zal worden voor het verspreiden van muziek. Met deze financiering kan het bedrijf verder groeien en nieuwe samenwerkingen aan gaan. Iets waar het bedrijf al enige tijd druk mee bezig is, zo werkt het samen met de Nederlandse telecomprovider T-Mobile, maar ook met BMW, BandPage, Sonos en Three.