1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Alweer is de Postbank het dupe van phishing. Al eerder werd de Postbank gebruikt om klantgegevens te ontfutselen en daarmee rekeningen te plunderen.

Wederom wordt er door oplichters gebruik gemaakt van e-mails. Deze e-mails hebben precies dezelfde lay-out als de originele e-mails die de Postbank normaal verstuurd. De e-mail begint niet met "Lieve Postbank Klant" maar met "Beste Getaxeerde Klant".

Inhoudelijk staat er in de e-mail melding dat de Postbank er alles aan doet om online veiligheid te verhogen. Het zou namelijk kunnen voorkomen dat door veel login pogingen je rekening geblokkeerd zal worden. De oplichter vraagt daarom via een link je gegevens te verifiëren.

De link zelf heet mijn.postbank.nl waardoor veel klanten in deze oplichting zullen trappen. In werkelijkheid wordt de klant naar een andere website gestuurd die er net zo uitziet als de website van de Postbank. De gegevens die daar ingevoerd zijn zal de oplichter gebruiken om de rekening, indien mogelijk, te plunderen.

De ‘foute’ website is inmiddels al niet meer bereikbaar. De Postbank heeft ondertussen al een waarschuwing op haar website geplaatst.