, , , , , , , ,

Hear no evil, see no evil

Bij een hack and slash-game als deze hoort natuurlijk brute actie. Dat zit bij dit spel wel goed. Alle lichaamsdelen van de vijanden zijn op de centimeter nauwkeurig af te snijden, wat er menigmaal voor zorgt dat je vijand in plakjes op de grond ligt. Ook bij het vechten zelf komen flink wat stofwolken en vonken vrij, die het gevecht alleen maar intenser maken. Helaas ziet Raiden als hij aan het freerunnen is er wel een beetje verwijfd uit. De verhouding tussen bovenlichaam en onderlichaam ziet er een beetje apart uit doordat zijn benen er ineens vele malen kleiner uitzien dan zijn romp, maar dit is een punt wat tijdens het spelen zeker niet stoort, op zijn hoogst ziet het er een beetje apart uit.

Ook kent het spel tussenfilmpjes die zeer mooi geanimeerd zijn en er ook typisch Japans uitzien. Denk hierbij aan series zoals DragonBall Z en je weet waarover ik het heb, hoewel dit spel er grafisch natuurlijk wel een tikkeltje beter uitziet. Ik bedoel hier natuurlijk de veel te overdreven acties en aanvallen die je tegenkomt in dit soort filmpjes, die het minder sterke verhaal moeten uitleggen. Juist doordat de filmpjes vol zitten met dit soort overdreven acties, is het toch nog interessant om dit soort tussendoortjes te volgen, in plaats van ze zonder pardon over te slaan.

Diezelfde tussenfilmpjes, waar ik het zonet over had, zijn voor een Japanse game perfect ingesproken. Hiermee bedoel ik dat Konami niet een paar Engels sprekende Koreanen heeft weten te strikken, maar echt een goed stel Engelse sprekende acteurs die het verhaal ook goed op je weten over te brengen. Vooral momenten zoals het eerder genoemde "Adios Amigos" toverde een onverwachtse glimlach op mijn gezicht.

Daarnaast klinkt de rest van de actie tijdens het spelen net zoals de gameplay zelf, gruwelijk en wreed. Ook tijdens de eindbaasgevechten krijg je soms een lekker rocknummer op de achtergrond te horen, waardoor het meppen met je zwaard bijna als vanzelf gaat.