,

Toen ik de cover van het spel bekeek zag ik meteen dat het om een bruut vechtspel ging. A good old fashioned beat’em up! En man had ik gelijk… Het verhaal is eigenlijk zeer simpel, dit is typisch voor bijna alle beat’em ups. Kijk maar naar de Mortal Combat reeks.

Op het eerste gezicht lijkt het spel op niets! Echt waar, ik dacht dat ik tien jaar terug in de tijd ging en het leek alsof ik weer achter mijn Game Boy zat. De dialogen zijn waardeloos, de omgeving en de opvulling van het decor bestaat uit een paar houten tonnen en wat dorre bomen. De geluiden beperken zich tot de klassieke "Uh", "Oh", "Come on". De bewegingen en de special moves daarentegen zagen mij er veel beter en meer soepel uit. Toch was ik nog niet echt overtuigd over de klasse van dit spel. Ook zijn de meningen op het internet sterk verdeeld over het spel. Sommigen zien het als een totale flop van Clover Studio anderen zien het als een hommage aan de klassieke vechtspellen. Laten we het tussen beide verhalen houden en laat ik stellen dat het spel in mijn ogen niet uitgebracht had hoeven worden. Een meerwaarde voor het Playstation 2 gamma is het niet en zal het ook niet worden. De zachte verkoopprijs maakt veel goed.

Het verhaal

Gene (Jean – 23 jaar) is in een brutaal gevecht zijn arm kwijt gespeeld en kreeg, door een speling van het lot "de hand van God" in de plaats. Deze arm blijkt een superkrachtig wapen te zijn waarmee je ten gepaste tijde je vijand meters ver de lucht in jaagt. Het gaat hier dus niet om een hand maar om een hele arm! Al de bad guys in het spel willen je God Hand bemachtigen en jij moet je jezelf verdedigen. En trouwens, wat zou jij doen als er een bende lelijkerds op je afkomen en je zelf in het bezit bent van een arm met goddelijke krachten? Bring’em on! Gaandeweg het spel kom je meer personages tegen die je ten val moet brengen. Aan het einde van elke ronde moet je een grote baas verslaan om zo door te stoten naar een volgende level. Geen franjes, geen doordacht plot of adembenemende filmpjes. Puur vechtplezier. Niet meer en niet minder.

Dat moet zeer doen!