Review: Bioshock

Graphics

De graphics van Bioshock zijn zacht gezegd adembenemend. Het spel is getest met een 17” CRT scherm die via de VGA HD Kabel aangesloten was op de 360. Daarbij is er een resolutie gebruikt van 1280×1024.

Het spel begint natuurlijk bij het neergestorte vliegtuig. Je moet dan naar de kant toe zwemmen aangezien je nog in het water ligt. Daar begint de grafische pracht van het spel al. Het water ziet er zeer indrukwekkend uit, maar ook het vuur dat je omringt is behoorlijk realistisch te noemen. De lichtval van diverse lichtobjecten komt overeen met hoe het in het echte leven ook zou moeten zijn.

Review: Bioshock
Qua graphics zit dit spel wel goed


De textures van de muren en grond zijn vrij gedetailleerd. Soms lijkt het misschien alsof ze iets teveel glimmen, maar dit is eigenlijk alleen het geval bij tegels op de vloer. Bij een parketvloer met een tapijt heb je daar geen last van.

Door deze graphics is ook een sfeer gecreëerd die uitstekend bij het spel past. Schaduwen lijken te verklappen wat komen gaat, maar het tegendeel is waar. Je zal nog vaak genoeg schrikken omdat je dingen denkt tegen te komen die er niet zijn, maar ook het omgekeerde zal je nog vaak gebeuren.

Table of contents