, ,

Het spel, uitgegeven door Activision, is geheel in het Nederlands. Gezien de doelgroep van deze game is dat een verstandige keuze. Bij het spelen van het spel kreeg ik al snel een deja vu-gevoel want het lijkt bijna 100 procent op een andere film-game, eerder door ons besproken, namelijk Madagascar 2. De doorgewinterde gamer zal dit genre misschien snel links laten liggen vanwege de lage moeilijkheidsgraad, maar kleinere kinderen zal dit spel wel aanspreken en niets geven om de gelijkenissen met andere spellen. Enige verschil is het verschil in locatie, maar de sub-games en de opzet van het spel zijn bijna identiek.

Omdat deze game sterk is gericht op de jongere speler is het spel eenvoudig te bedienen, zeker omdat alles duidelijk wordt uitgelegd tijdens het spelen, en dat ook nog eens in het Nederlands. De bediening is overduidelijk en veel fout kan je eigenlijk niet doen. Je volgt in het spel losjes het verhaal en erg moeilijk is het dan ook niet. Ideaal dus voor de jongere speler. In diverse spel-onderdelen wissel je vaak van Ice Age-karakter. Door middel van het verzamelen van objecten is het mogelijk om binnen diverse plekken in het spel, bij ‘winkels’ deze verdiende punten in te leveren. Zo is het mogelijk om een extra gezondheid te verdienen of multiplayer-mogelijkheden vrij te spelen. Dit is dan weer een extra toevoeging van het spel, waarover later in deze review meer.

En daar ligt gelijk ook het zwakke punt van deze game. Het is totaal geen spel dat gamers aanspreekt die meer gewend zijn om games te spelen in het genre van Grand Theft Auto, Halo of andere populaire spellen. Misschien leuk om te spelen om een neefje of nichtje te amuseren die eens op bezoek komt, of ouders van deze kinderen want veel van dit soort spellen zijn er niet voor deze leeftijdscategorieen. Dat kan dan weer als positief gezien worden voor dit type spel.